Anàlisi del recurs educatiu: L'ús de les majúscules

 Anàlisi del recurs educatiu: L'ús de les majúscules


El recurs educatiu obert L'ús de les majúscules, creat per Jorge Quintín Calle i llicenciat baix Creative Commons (CC BY-SA), forma part de l'itinerari didàctic “Iniciació a l'ortografia”. Està dirigit a l'alumnat de 2n d'Educació Primària dins de l'àrea de Llengua Castellana i Literatura, i té com a finalitat que els estudiants comprenguen i apliquen correctament les regles ortogràfiques relacionades amb les lletres majúscules. El seu disseny contempla dos sessions lectives en les quals es combinen explicacions teòriques amb activitats pràctiques de desenrotllament i ampliació, permetent la seua adaptació segons el criteri del docent.


Este recurs s'alinea principalment amb el bloc 4 del currículum de Primària, “Coneixement de la llengua”, encara que també integra continguts dels blocs de comunicació oral i escrita, la qual cosa evidencia un enfocament transversal. Un dels seus punts forts és la incorporació d'una rúbrica d'avaluació, que facilita el seguiment del progrés de l'alumnat, la detecció de dificultats i la millora del procés d'ensenyança-aprenentatge.


En conjunt, es tracta d'un recurs accessible, pràctic i flexible, que permet al professorat treballar un contingut ortogràfic fonamental de manera clara i estructurada. El seu ús fomenta no sols el domini de les normes gramaticals, sinó també el desenrotllament de la competència lingüística des d'edats primerenques.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Ressenya bibliogràfica

"USO DE LAS TICS EN LA EDUCACIÓN/TIC EN LA DOCENCIA"