Anàlisi del recurs educatiu: L'ús de les majúscules
Anàlisi del recurs educatiu: L'ús de les majúscules
El recurs educatiu obert L'ús de les majúscules, creat per Jorge Quintín Calle i llicenciat baix Creative Commons (CC BY-SA), forma part de l'itinerari didàctic “Iniciació a l'ortografia”. Està dirigit a l'alumnat de 2n d'Educació Primària dins de l'àrea de Llengua Castellana i Literatura, i té com a finalitat que els estudiants comprenguen i apliquen correctament les regles ortogràfiques relacionades amb les lletres majúscules. El seu disseny contempla dos sessions lectives en les quals es combinen explicacions teòriques amb activitats pràctiques de desenrotllament i ampliació, permetent la seua adaptació segons el criteri del docent.
Este recurs s'alinea principalment amb el bloc 4 del currículum de Primària, “Coneixement de la llengua”, encara que també integra continguts dels blocs de comunicació oral i escrita, la qual cosa evidencia un enfocament transversal. Un dels seus punts forts és la incorporació d'una rúbrica d'avaluació, que facilita el seguiment del progrés de l'alumnat, la detecció de dificultats i la millora del procés d'ensenyança-aprenentatge.
En conjunt, es tracta d'un recurs accessible, pràctic i flexible, que permet al professorat treballar un contingut ortogràfic fonamental de manera clara i estructurada. El seu ús fomenta no sols el domini de les normes gramaticals, sinó també el desenrotllament de la competència lingüística des d'edats primerenques.
Comentarios
Publicar un comentario