Ressenya bibliogràfica
Ressenya bibliogràfica
Títol: Horizontes de aprendizaje con tecnologías emergentes en el contexto educativo
Editors: Raquel Barragán-Sánchez, José Fernández-Cerero, Noelia Pérez-Rodríguez i Antonio Palacios-Rodríguez
Editorial: Dykinson, Madrid, 2025
ISBN: 979-13-7006-024-4
DOI: https://doi.org/10.14679/4021
Aquest llibre col·lectiu reuneix investigacions i experiències sobre la integració de tecnologies emergents en l’educació, dins del marc iberoamericà. Amb una clara orientació pràctica, aborda projectes que utilitzen eines com el IoT, la realitat augmentada i virtual, la intel·ligència artificial generativa i el metavers, aplicades a contextos com l’aula intel·ligent, la formació docent, o l’educació climàtica.
Els capítols mostren com aquestes tecnologies poden transformar l’aprenentatge si s’integren de manera significativa i reflexiva. També es destaquen qüestions ètiques, com la privacitat de dades, l’accessibilitat i l’equitat en l’accés tecnològic. La proposta metodològica és diversa i combina estudis de cas, pràctiques d’innovació educativa i anàlisis crítiques.
És una obra recomanable per a professionals de l’educació, investigadors i responsables de polítiques educatives que busquen referents actuals sobre com afrontar els reptes i oportunitats que ofereix la tecnologia al sistema educatiu.
Comentarios
Publicar un comentario