Ressenya bibliogràfica Títol: Horizontes de aprendizaje con tecnologías emergentes en el contexto educativo Editors: Raquel Barragán-Sánchez, José Fernández-Cerero, Noelia Pérez-Rodríguez i Antonio Palacios-Rodríguez Editorial: Dykinson, Madrid, 2025 ISBN: 979-13-7006-024-4 DOI: https://doi.org/10.14679/4021 Aquest llibre col·lectiu reuneix investigacions i experiències sobre la integració de tecnologies emergents en l’educació, dins del marc iberoamericà. Amb una clara orientació pràctica, aborda projectes que utilitzen eines com el IoT, la realitat augmentada i virtual, la intel·ligència artificial generativa i el metavers, aplicades a contextos com l’aula intel·ligent, la formació docent, o l’educació climàtica. Els capítols mostren com aquestes tecnologies poden transformar l’aprenentatge si s’integren de manera significativa i reflexiva. També es destaquen qüestions ètiques, com la privacitat de dades, l’accessibilitat i l’equitat en l’accés tecnològic. La proposta m...
El video "USO DE LAS TICS EN LA EDUCACIÓN/TIC EN LA DOCENCIA" nos muestra cómo la tecnología ha cambiado la forma en que enseñamos y aprendemos. Explica que las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación) no solo hacen más accesibles los recursos educativos, sino que también permiten personalizar la enseñanza según las necesidades de cada estudiante. También destaca el papel clave de los docentes en este proceso, ya que su formación en herramientas digitales es fundamental para aprovechar al máximo estas tecnologías en el aula. Sin embargo, no todo es fácil: hay desafíos como la falta de capacitación y la necesidad de una buena planificación para que las TIC realmente sean efectivas.
Anàlisi del recurs educatiu: L'ús de les majúscules El recurs educatiu obert L'ús de les majúscules, creat per Jorge Quintín Calle i llicenciat baix Creative Commons (CC BY-SA), forma part de l'itinerari didàctic “Iniciació a l'ortografia”. Està dirigit a l'alumnat de 2n d'Educació Primària dins de l'àrea de Llengua Castellana i Literatura, i té com a finalitat que els estudiants comprenguen i apliquen correctament les regles ortogràfiques relacionades amb les lletres majúscules. El seu disseny contempla dos sessions lectives en les quals es combinen explicacions teòriques amb activitats pràctiques de desenrotllament i ampliació, permetent la seua adaptació segons el criteri del docent. Este recurs s'alinea principalment amb el bloc 4 del currículum de Primària, “Coneixement de la llengua”, encara que també integra continguts dels blocs de comunicació oral i escrita, la qual cosa evidencia un enfocament transversal. Un dels seus punts forts és la incorp...
Comentarios
Publicar un comentario